Story Of My Life
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
Jadi Guard Pintu Bilik Mayat ??
Wednesday 20 June 2012 • 23:32 • 0 Girl(s)
Assalamualaikum and Hyy :)




Hari ni aku tak pergi sekolah. Demam , memang sejak akhir-akhir ni aku selalu tak sihat memanjang . Hope tak de pape yg jadi kat aku , amin.. nih den nak cerita kat Hampa neh , Tengah hari tady waktu lunch dengan family , abah tanye aku...

"Nanti lepas SPM nanty nak keje kat mane kak ?, ke nak kahwin terus ?"

Makk Oii , tersedak den dengar abah tanye mcm tu . Aku pun terpinga-pinga nak jawab soalan abah . Dalam hati aku "abah ni nak buat lawak cekodok ke dengan aku ? tetibe je cakap pasal bendalah ni". Dengan terbatuk-batuk nye aku cakap laa ...

" alaa abah .. orang Spm pun tak abis and tak ambik pun lagi abah dah tanye pasal Kahwin , spoil mood laa abah neh ..Kenapa abah tanye akak macam tu ? abah tak menyabor nak timang menantu ke ?(dengan selambe nye aku cakap , dalam hati dah cuak dah neh)

Abah aku ni demam ke ape hah ? Tetibe je tanye soalan yang merepek merapu macam tu . Kahwin ? oh tak ! Dalam kamus hidup aku tak pernah ade perkataan tu . kalau ade pun dah lame terkubur . Cukup lah dulu kan :)

" Mane lah tau kamu dah ade ke .. Ni , nanty nak keje kat mane neh ? "

Dalam hati aku lega sebab abah tukar topik lain dah .. Hihii , dengan semangat yang penuh berkobar-kobar aku cakap ngn abah nak keje kat KL . Tetiba abah bersuara dengan kuat kat telinga aku

" Kalau nak keje kat KL abah tak boleh , awak tu anak dara . kalau jadi ape ape awak nak tangung ?"

Terkedu aku dengar abah cakap macam tu . Aku tanye la balik

"Abis tu nak keje kat mane ? Kalau nak keje kat Rawang ni ,comfirm orang cakap , mesti bersepah dengan budak sekolah orang je abah . Orang berani kerat kuku la abah kalau abah tak caye .. lagi pun orang dah bosan dengan orang Rawang ni , nak jugak tengok muka baru .."

Tetibe mama aku menyampuk pulak .

" Alahh .. ape susah , keje je dengan pak usu kau tu kat Ipoh . Dia pun ade tanye mama pasal akak .. nanti duduk la kat situ dengan pak usu , kalau tak nak pun nanti mama suruh pak usu carikan rumah sewa ."


Tersentap aku dengar "Ipoh" kat mulut mama .Eh , Ipoh tu bukan kat perak ke ? What ?! Tetibe kat dalam kepala otak aku terlintas seseorang yang pernah buat aku merana tahun lepas ! . SYAHMI . wahh . dah lame aku tak sebut name dia ^^ . SUMPAH aku cakap aku tak nak dah bertemu muka dengan dia . Cukup lah first date tu dulu . Aku harap Itulah yang pertama dan terakhir aku jumpa dia . Terseksa jiwa dan raga gua beb sebab dia ! Tetiba abah pulak sambung ..

" Nak tak ? kalau tak nak abah okay je . Kalau tak nak jugak ape kate akak pegi mohon kat Hospital Selayang tu . Jadi guard pintu bilik mayat . Dapat gaji lebih .. Dah kate tak nak tengok muka Rawang kan ? Hahaa "

Whatt ? Ehehh abah ni , buang tabiat ape ? nak suruh aku jadi jaga pintu bilik mayat ? ohh tidak . mau naya aku demam setahun setengah kalau keje mcm tu . Tak nak lee aku .. daripada keje jadi jaga pintu bilik mayat aku lebih rela keje dengan pak usu aku .. err =" dalam hati . boleh kah aku keje situ nanti ? Tak nak lah , nanti kalau terserempak dengan orang yang cukup aku kenali dan dibenci acane ?? tak kan lah nak nyorok bawah kain pulak ? tapi bawah kain sape yang aku nak nyorok ? Eheh dah lah . close tab ! close tab ! makin lame makin merepek pulak aku neh :)



PAST • FUTURE
Bonjour!


Hey! My name is Aura. I'm 12 Years Old. Welcome to my sweet bloggie^^

Say Hi!

" Change with yours "

Memories

  • " 50 things that girls should know about guys "
  • Yasmin Hunwick : AL fatihah ..
  • ♥Terengganu♥
  • The Broken Heart
  • New Life , New Blog :)
  • 30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki :)
  • Cinta ♥ Jiwang
  • Bad Mood !!
  • Senarai Pemenang ABPBH Ke-25 Tahun . Tahniah Aaron...
  • Busyyyyyyyyyyy ):

  • Thanks!

    Basecode :AuraSabrina
    Basecode :Masterly_elmo
    Pictures : We Heart It